Försättsbild

Försättsbild

måndag 5 oktober 2009

Då var det v 41

Jaha. Då var det ny vecka. Har haft en underbar helg iaf! Det var ju släktträff i lördags. Jag å Emil åkte hem till Brålanda i fredags och fick mycket god mat. Trerätters med bla chevre och rotfrukter och blåbärsparfait... Mkt gott! På lördag så började allt kl 12 i Uddevalla. Regnet öste ner men inget kunde stoppa släkten Larsson! Först kom vi till Anders och Madde i deras mysiga lägenhet. De hade det så fint inrett och lägenheten var så himla gullig. Där blev det mackor å kaffe. Sen trotsade alla regnet och begav oss ner mot den "nya" strandpromenaden. Det var väldigt vackert och själva gångbron var ett konstverk i sig själv. Efter att ha sett en säl och tusentals regndroppar så hoppade vi in i bilarna och for hem till Hanna å Jan i deras hus. Ett hus som de köpt som ett ruckel (om jag förstått det rätt) och rustat upp helt själva! det var också jättefint och jag blev så himla sugen på hus. Satt redan förra veckan och letade bland husannonser och drömde mig bort men efter besöket i lördags så vill jag det ännu mer... Måste lära mig bygga hus bara, renovera å allt sånt. Jag kan inte. Emil kan inte. Det suger.
Väl hos Hanna m familj så blev det öl, vin, drinkar och massa god mat och trevligt snack/babbel/sludder med kusinerna. Det var så himla kul och avslappnat och det kändes som om alla kom lite närmare varandra! Halv tre for vi hemåt, nöjda och glada!

Idag är det måndag och jag vaknade först sju, sen åtta och sen elva. Då gick jag upp.. Och denna dagen har jag mest varit iväg å handlat, på en promenad, bakat bröd, gjort lunch och ätit fett... Veckan kan bara bli bättre mao.

Inga kommentarer: