Försättsbild

Försättsbild

torsdag 22 april 2010

Vackert ljus och pelagoner

Jag älskar verkligen pelargoner. Det finns andra blommor jag gillar bättre: vita tulpaner i en härlig vas eller ranunklar i olika längder och färger i udda glas/vaser. Så vackert! Men när det gäller krukväxter så är pelargonerna min favorit. Särskilt den som heter Mårbacka och som är sådär extra ljusrosa och romantisk.
Pelargoner påminner mig om min barndom. Doften av dem är väldigt mycket mormor och Hagen.. Vet inte riktigt varför för vad jag miss så hade hon mest en del andra blommor.. Men säkert även pelargoner. Mamma är en höjdare på dem också. Hon klipper av dem och låter dem övervintra. Jag ger dem inte så mkt vila för jag vill ha dem året runt. det gör att de inte alltid är så fina. Nu planterade jag ju om dem för några veckor sedan och nu mår de prima!
Känner mig som en liten tant då jag har dem men jag älskar dem!

En annan sak jag gillar är vårljuset. Nu såhär på eftermiddagen/kvällen då det varit en klar och vacker dag. Då är ljuset underbart! Perfekt för er som gillar att ta kort! Aldrig har er lägenhet/ert hus varit snyggare (c: Självklart ska du ta kort utan blixt. Annars tar du ju bort själva vårljuset... Mumma!



Inga kommentarer: