Försättsbild

Försättsbild

onsdag 18 april 2012

På fredag...

... drar jag till Stockholmo. Ska träffa två av mina finfina barndomsvänner som båda fått barn. Den ena bebisen har jag hängt med på ett fik, den andra har jag bara anat över telefon. Det ska bli fint. Fick idag strikta instruktioner från hon vi ska bo hos att jag fick signalera om det blev för mycket barnprat. Jag sa att hon fick lyssna efter min snarkning.. Oavsett om det blir lagom mycket barnprat eller inte så ska det bli mysigt att fly stan en sväng och bara komma bort lite.

Annars mår jag faktiskt rätt bra nu. Jag känner att något är påväg att hända och att jag förändras. Och att förändras är ju viktigt, nyttigt och lite skrämmande.. Men just nu känns det mest bra.

Förändring ja... I helgen testade vi ett rött mousserande vin. Har ej druckit rött mousserande tidigare (vad jag minns), men det var riktigt gott (c:


Något som sällan förändras på helgen är maten. Då blire kött och potäter... På helgen (och ofta annars också) är det mr E som bestämmer - och lagar maten (c:

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Oh, är det Lambrusco ni druckit? Det var min favorit för många år sen men sen glömde jag bort det. Perfekt till sommarpicknick tycker jag, måste köpa mig en flaska snart. :)

Stajnich sa...

Det kanske det var.. Minns inte riktigt men gott var det!