Försättsbild

Försättsbild

onsdag 23 maj 2012

Dalslands konstvandring...


... var vi ju på i helgen. Vi såg mycket fint:



Transform, av Jan-Erik Brask


Detta var favoriten så därför är det den enda ni får se kort på (c: Tänk om man hade ett så stort rum så man kunde ha en sån här installation i mitten av rummet! Mäktigt!

När vi var i Fengersfors passade vi på att fika på cafét Not Quite - omtalat för sina goda bakverk...



Vilken tur! Så vi gick in...

Tur var väl det!

Gott var det och vi valde lite av varje!



Och sen blev det självklart lite loppis!



En riktigt bra loppis hittade vi norr om Köpmannebro! Bra priser också! Det blev några inköp men de har jag inte tagit kort på här. Lite Retro-tyg och en mormorsrutigt virkad väst. Även denna tallrik:


En mattallrik av Johnson Bros-modellen som jag skrivit om tidigare, bland annat här och här.

Det är skumt det där.. När man väl hittat en hittar man flera. De första köpte jag för flera år sedan. Sen har jag inte sett några alls. Sen förra helgen på Tidan, sen i Tidaholm på en loppis jag var på i veckan (dock för dyra där) och sen i Skara på vägen hem till konstvandringe, för 5 kr styck! Så där blev det köpa av!


Även två Mon Amie - kaffefat slank med för en femma styck! Prima!

Inga kommentarer: