Försättsbild

Försättsbild

tisdag 28 september 2010

Närodlad höstsoppa

Såhär är det. Förr så var det alltid viktigast för mig att handla billigt. Nu är det viktigt att vara ekonomisk (sparar ju till mitt hus vid vatten och som de flesta vet så kostar det mer än en skjorta) och att vara lite medveten om vår kära miljö. Det är mest Emil som påverkat mig åt det svenska hållet tror jag.. Plus att jag börjat inse att jag har råd. Jag har inga barn som jag behöver försörja och jag har turen att ha ett jobb och bo med en kille som också har jobb. Så det är ju bra. Om vi inte har råd att handla närodlat och svenskt - vem har det då?

Så idag blev det tomater från Kinnekulle, basilika från vårt köksfönster ...





... tillsammans med en soppa gjord på svensk squash, svensk nötfärs och en massa andra härliga grönsaker. Gott!



Inga kommentarer: