Försättsbild

Försättsbild

söndag 2 oktober 2011

Mimosa, Johnny, Idlas och Rut...

... var några av de saker som denna helg innehöll. I fredags drog vi till Jkpg för att överraska John som fyller 30 på måndag. Vi (mest Emil) hade lagat trerätters och tog med det i bilen. John blev överraskad och Jennie hade spelat bra så att han inte hade misstänkt något (c:

På lördagen traskade jag och Jennie till tändsticksområdet där det är lördagsloppis. En massa folk hyr bord och vräker bort det de tröttnat på till minst sagt bra priser! Vi hittade båda två en kasse med tjusiga kläder! Kort kommer kanske längre fram. Sen drog vi vidare mot Stallkvarn. Ett jättemysigt ställe i Jkpg som liggerså tjusigt!




Här finns det mesta... Nytt blandas med gammalt...




... i en salig röra.



Lite möbler i källaren..

Jag hittade tyvärr en massa porslin som jag bara var tvungen att ha... 15 delar totalt av djupa tallrikar, två
assietter samt en såssnipa.





Porslinet heter Mimosa och kommer från Gefle, designat av Berit Ternell. Jag hade aldrig sett det tidigare och var bara tvungen att köpa det! Det var alltså 12 djupa tallrikar. Två var naggade, resten perfekta! För alla 15 delarna gav jag 200. Bra tycker jag! Lila och vitt - passar bra på hösten!

Efter all shopping blev det tacos och sen drog jag å Emil till Ida å Niklas som fått sin lilla dotter. Hon är två veckor imorgon och alldeles, alldeles ljuvlig! Rut ska hon heta!

4 kommentarer:

Agnieszka sa...

Det ser ut som ett trevligt ställe.

Gila sa...

200 kronor är ju drömpris! Grattis!

Kerstin sa...

Oj! Mimosa! Superfint! Berit Ternell har gjort så mycket fint.

Herr Movarp sa...

Mimosa-servisen var ett stort fynd! Den är ovanlig och folk betalar massor för delarna, har prövat att bjuda på Tradera några gånger, men gett upp...

Modellen är samma som Palace, Marguerite och några serviser till. Det är Berit Ternell som gjort modell och dekor.

En klar favorit! Grattis!