Försättsbild

Försättsbild

lördag 29 december 2012

Jag måste bli bättre...

... på att vara nöjd. På att njuta lite här och nu. Inte stressa runt så mycket, tro att gräset är grönare eller ha så mycket jag behöver göra jämt... Samtidigt. Helst allt på en gång eller igår... Det slog mig nyss. Att jag är så kass på att njuta. Stanna till. N J U T A. Hela dan har jag varit småsur för att Emil ska jobba natt (igen), helg (igen) och för att jag ska va ensam hemma (igen), något som jag annars kan tycka är jätteskönt. Behöver verkligen vara ensam mycket.. Men när jag inte vill vara det så vill jag vara social. JÄTTEsocial.. Bara det att idag vill ja göra ngt annat. Vara JÄTTEsocial. Men... Så blev det inte. Istället sitter jag här... Har tänt en massa ljus...
 

 
Ljus.. Mys.. Jul...
 
Mig går det ingen nöd på. På bordet framför mig:
 
Chokladfluff från igår, en stor kopp varmt te, mobil, vatten, låda till en hårtoning (som ej syns och som INTE täckte de grå hårstråna - dåligt!, just det, ska va nöjd.. SYND, synd att de inte täcktes men strunt i det). Handkräm till torra händer av allt diskande, en servett på golvet av att jag spillde grädde i håret, sex and the city boxen. TV:n på, och bredvid mig datorn...
 
 
... där jag surfar runt på bostadssidor och auktionssiter.. Bortanför datorn: whiskey (som jag ändå inte dricker).
Ja. Jag har det bra ja.

1 kommentar:

Fammo sa...

Du har så rätt! Det är så lätt att påpeka för andra vad allt dom har att glädjas över, men själv glömmer man lätt. Kanske borde man börja med tacksamhets-dagboken som en föreläsande psykolog rekommenderade? Hmmm, kanske