Försättsbild

Försättsbild

måndag 4 februari 2013

På våren...

... är det som om tant Agda flyttar in här. Fram åker spetsdukar på borden, pastelliga blomkrukor och det blir riktig tantvarning här... Men ja gillart!


Snett är det.
..
...och vindögt...

...pastelligt...

...kakfatigt...

... och påskigt... i förtid...
Uppdateringen här är lite sisådär nu. Ja vet. Det beror på att jag fått ett nytt jobb. Igen. Det innebär att klockan ringer 5.30 och jag är hemma 17.30. Jag är rätt trött och sliten. Efter första veckan undrade jag verkligen vad jag gett mig in på. Men sen kom eleverna. Och då kändes allt väldigt rätt! Så himla härliga elever! Jag jobbar på en skola för enbart somaliska barn. Spännande. Lärorikt. Varmt.

Annars fyllde E i helgen. Så mycket firande blev det kanske inte. Iaf inte till en början. Vi hjälpte J + J att flytta. Det gick fint. På kvällen gick vi ut och åt å drack vin och sen kom E och O dit. Träffade en "gammal" kollega också, vilket var otippat och kul! Ja saknar mina kollegor från förra stället! Men så är det.. Och som tur är ses man fortfarande då och då.

Nej. Nu äta. Sen promenad.



1 kommentar:

Fammo sa...

Tantigt e fint o tanter e trevliga, så fritt fram för tantigt =)