Försättsbild

Försättsbild

måndag 7 september 2009

Ny vecka

Då var det ny vecka.
Var på invigningen i lördags för att träffa alla gamla elever. Det var kul och skolan har verkligen blivit jättefin, dock väldigt små klassrum. Dåligt räknat, känns som om skolan har fått ge med sig till förmån för allt annat. Det e trist. Var iaf kul att träffa alla elever igen och att få massa kramar (c: Dock inte så kul å höra deras versioner om vissa lärare eller vad vissa lärare sagt. Det gjorde att jag ändå kände att det kanske är nog m T-hättan...
Sen åkte jag med Linda hem t Skara och fick god mat och så kollade vi fotboll. Det var mysigt å gott. Sen satte jag mig på fjortisbussen mot Skövde. Det var jag och 30 fjortisar (gymn-elever tror jag). Bussen gjorde två kiss-stopp på vägen och sen var jag äntligen framme i Skövde. Undrade vart jag hamnat.
Denna helg har jag också målat klart gästrummet och det blev väldigt fint. Så nu har vi ett vitt gästrum ist för ett blått och det är så mycket finare. KOmmer kanske bilder ngn dag. Så det är skönt att det är gjort, en sak mindre att göra.
Sen har jag kollat upp massa om a-kassans regler och de suger ju. Jag tjänar på att inte ta ngt timjobb här och där, typ vikariera i skolan eller hoppa in och jobba på lindex. Det är liksom ett heltidsjobb eller inget som gäller... Och det känns ju lagom trist. Jag har iaf bestämt mig för att ge Skövde 6 månader och sen flyttar jag om det inte ser ljusare ut på jobbfronten och då blir det antagligen S-holm. Känns skönt att ha bestämt ngt. Sen behöver inte det betyda att det blir så, men det är iaf skönt att ha en plan.
Vi får inte tv eller bredband förrän på fredag. Det e trist. Jag vill ju se idol. De första programmen brukar vara roligast... Eller mest tragiska, beror på hur man ser det.
Nu ska jag gå hem och plocka lite och sen iväg för att vara funkis på friskis.

Inga kommentarer: