Försättsbild

Försättsbild

tisdag 18 maj 2010

Vissa mess..

... kommer väldigt lägligt. Vissa betyder mer än andra och vissa önskar man att man aldrig fått.

Idag fick jag ett jättefint meddelande av en gammal elev. Jag kan inte skriva så mycket om vad det handlade om för vill inte lämna ut personen i fråga. Jag blev iallafall väldigt glad av innehållet och det fick mig att känna mig saknad. Det var en UNDERBAR känsla (c; Tyvärr så innehöll meddelandet en del annat också som gör mig orolig och jag hoppas de sakerna ordnar till sig.

Jag gav dem mitt nummer då jag slutade - sa att de fick höra av sig om de ville. Det har snart gått ett år sen jag slutade där och nu hör denna person av sig. Då borde man ju gjort något rätt iallafall.

Jag kan sakna det där "vanliga" lärarjobbet. Att fundera på lektionsplaneringar, klä ut mig, skriva sammanfattningar och lära mig något nytt själv... Sommarlov. Behöver jag säga mer? SOMMARLOV.. Lyssna på ordet. Känn det. FEEL IT! AAAAAAHHHH!!!

Inga kommentarer: