Försättsbild

Försättsbild

söndag 8 augusti 2010

Blåbär, våfflor och promenad

Idag är jag trött i kroppen. Jag har sprungit tre av fyra dagar och idag gick jag och Emil upp på Billingen för att plocka...




Blåbär! Och svamp. Vi hittade mest blåbär och få svampar. Vi trodde inte att det skulle va kvar så mkt bär där uppe utan trodde att så många skulle varit där å plockat redan. Men icke. Så vi fick plocka i de byttor vi hade med och sen i dricksflaskor som vi fick skynda oss att dricka upp. Det ni ser på bilden är ung. hälften av vad vi plockade. Egentligen så borde man väl plocka med sådana där plockare. Då går det ju sååååå mycket snabbare men då måste du också rensa. Ngt jag I N T E har tid med.

På köpet under vår runga så blev vi dyngblöta och helt slut i musklerna. Att gå upp till Billingen är drygt 2 km uppför. Sen gick vi milen, men tog genvägar på slutet. Det var skönt iaf och nu är jag helt mör!

Väl hemma åt vi pasta å grejer. Sen drog jag iväg för å handla inför jobbet imorgon då vi kör igång en ny grupp och ska bjuda på lite fika. Sen blev det...




Våfflor! Med sylt, blåbär och grädde!




Mmmm...

Våfflorna gräddades i mitt gamla loppisfynd:



Apropå det så är detta ett loppisfynd från igår som jag glömt lägga upp kort på:



Snacksgafflar för 15 kr. Tjusiga va?!

Nu ska jag försöka ta det lugnt. Är helt slut å har varit det i flera dagar. När vi plcoakde blåbär så svartnade det för ägonen varje gång ja reste mig upp. Det är rätt obehagligt och tog lite tid innan jag såg igen. Skumt.. Undrar vad det beror på..

Inga kommentarer: