Försättsbild

Försättsbild

torsdag 12 augusti 2010

Kontroll över mitt liv

Igår tog jag kontrollen över mitt liv. Iallafall för en liten stund. Jag gick till affären och funderade på hur det skulle vara om jag hade bestämt mig för att jag inte skulle ha barn. Nu vet jag ju inte ens om jag kan bli med barn men jag har liksom alltid tänkt att "ja.. Det ska man ju ha"... Eller? Jag har nog aldrig riktigt bestämt mig själv tror jag. Folk har sagt att jag är så bra med barn, att jag kommer bli en riktig bull- och fotbollsmamma. Sen är jag ju kvinna också, I'm a WO-MAN (ni som sett SATC vet vad jag menar) och jaa.. Då ska man ju ha moderskänslor och allt sånt och klockan ska ticka och diverse ni vet... Men sen.. Då jag korsade parkeringen till affären och jag skulle köpa spenat och smör (äkta såklart) som den bullmamma jag är. Då tänkte jag: Nej. Jag ska inte ha barn. Sen ställde jag mig liksom in på den känslan. Trodde inte jag kunde det men det gick bra. Och helt plötsligt kände jag hur dörrarna öppnades till världen och jag tog tillbaka kontrollen. Sen. Sen insåg jag att jag inte skulle bli mamma och då blev jag lite ängslig för det... Men den känslan som jag fick då en kort stund.. Oh my god! Den var underbar! Och det kändes så befriande! Som om en tyngd lyftes från mina axlar, för hade jag bara bestämt att "Nej, här blir det inga barn!" - så skulle jag slippa känna stressen: att man borde ha barn/planera för barn/tänka på barn osv...

Ja kanske nojjar, men allvarligt. The clock is ticking.. T I C K I N G.

Skit samma! En som är mamma är min härliga syster Lisa - som också fyller år idag! GRATTIS!!!! Förra helgen var vi på stan där hon bor och hon köpte ett par riktigt tighta stuprörsjenas av en mycket snygg modell på H&M för bara 99 kr (barnarbete???). Hon har inte riktigt köpt den här stuprörsgrejen. Det hade nog inte jag heller om jag inte provat ett par av Fia en gång och hade på mig dem en kväll - just för terapi. Sen var jag fast. Vi i familjen Larsson är inte direkt kända för våra slanka ben om man säger så. Men Lisa blev jättefin och passade verkligen jättebra i dem så hon köpte dem i ren terapi! 100 kr för terapi och ett par byxor på köpet! D E T, mina vänner. Det är loppis! D E T är ett fynd!

Inga kommentarer: