Försättsbild

Försättsbild

tisdag 12 oktober 2010

Ett av mina bästa fynd...

... blev en present till min mamma. Denna otroligt snygga skål på fot!



JAg hittade den stående upp och ner under en hylla på en av mina favoritloppisar. JAg själv gillar inte keramik så mycket. Vet inte varför, har bara aldrig riktigt fallit för det. Inte min grej. Känns som något som jag säkert kommer va heltokig på om sisådär tio år. Men inte nu. Hus som helst så är detta ett riktigt fynd!



Gjord av Drejargruppen för Rörstrand, och jag gav ca. 20 kronor för den. Nu tycker jag att den är skitsnygg där den står hemma hos mina föräldrar, på en härlig duk gjord av min moster. Och jag kan ångra mig lite. Men jag vet att den uppskattas mer där den är (c: Kanske var det denna som gjorde att det lilla, lilla intresset för keramik väcktes... Vi får väl se..

Inga kommentarer: