Försättsbild

Försättsbild

lördag 1 september 2012

Loppisen...

... gick riktigt bra! Jag drog in några tusen o blev av med nära tio banankartonger! Jag hade tydl fler än tio... Fick mycket beröm för mina fina saker OCH priser! Känns ju kul. Loppis SKA va låga priser. Annars är det inte loppis! Varmt var det också. Solen stkte mot oss i stort sett hela dagen där vi stod mot väggen hela dagen, hela familjen! Jag hade ett bord själv o mamma å syrran ett!
Som alltid finns det några snåltonys som sja pruta och snåla sig på redan låga priser. Ja gillart inte! Tex... Jag har fyra tallrikar för 5 kr styck. Snåltony 1 köper tre... En sak kostar 50. Snåltony 2 säger att hen bara har 40 men hela plånboken skramlar av mynt.. Osv... Okej om det är dyrt.. Men inte när det är bra.. Och jag vet när ett pris är bra.. Tycker ja nog efter 15 års loppande. Jaja! Ja är nöjd!
Hipp hipp!

2 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Jo, det där märker jag också på mitt loppis, när man tycker man satt ett riktigt lågt pris och det ska prutas, och de tjatar vidare fast man säger att man inte går lägre, ända tills man går med på det till slut för att slippa tjatet.Det skulle aldrig jag förmå mig att göra när jag handlar på loppis. Jag kan ibland fråga om det finns någon prutmån lite försiktigt, men säger de nej står man väl inte och tjatar!

Lybtar sa...

Härligt!
lite mer i plånboken och lite mindre hemma.