Försättsbild

Försättsbild

onsdag 7 juli 2010

Dagens i-landsproblem

Jag köpte ju ett täcke i söndags på kanonloppisen. Det var sönder redan då jag fick det men föll för färgen och mönstret (och priset, 5 kr). Sen tvättades det och nu ska jag göra något åt de där hemska kanterna där själva stoppningen sticker ut. Så jag ska sy på ett tyg. Prickigt. Nu är bara frågan: gult eller grönt... Jag kan inte bestämma mig.. Jag gillar grönt, det är sjukt fräscht, men vill inte att det ska se helt "påsytt" ut, utan som om det faktiskt hade kunnat sett ut så från början. Har tänkt sy på ca 30 cm på varje sida så det ser ut lite som om det har någon av färgerna på hela undersidan och som om det är vikt så att undersidan syns... Eh... Svårt å förklara...

Vad tycker ni? Gult eller grönt?








Inga kommentarer: