Försättsbild

Försättsbild

tisdag 13 juli 2010

Helgen = Jönköping + loppis + bak

Inatt vaknade jag av brandlarmet. Inte av att det tjöt allt vad det kunde. Nej, små pip typ en gång per minut som betyder "tMitt batteri är slut - change".. Försökte ignorera det länge men det gick inte. Nyss skulle ja byta batteriet och sätta upp ett nytt. Bar stolen ut mot hallen och stötte i dörren så ja fick stolen rakt in i magen å tappade andan. Ensam hemma e ja ju pga att Emil har semester. Jag trodde ja skulle dö. Blev rädd men nu lever jag.

Levde gjorde jag sannerligen på jobbet också. Det är ca. 40 grader på jobbet. Kass ventilation och nu är det inte ens värt å öppna för då blir det också fuktigt i salen. En av eleverna fick ngn allergisk reaktion idag av alla hennes myggbett så hon spydde och fick bölder på benen likt halva tennisbollar. I samma veva började det åska så ja sa åt alla å stänga av sina datorer å åka hem pga väder samt den 30-gradigt fuktiga inomhustempen. Fick också höra av en deltagare om en bekant till honom som kom till Sverige samtidigt som han och hans familj. De har nu bott i Sverige i fem år och blir utvisade. Ja ringde GP och försökte få fram lite agerande att de skulle skriva om fallet. Det skulle återkomma om de ansåg att det hade tillräckligt mkt nyhetsvärde. De har inte ringt. Ska bearbeta sla imorgon också - skittidningen bland alla å se om de kan göra något mänskligt och skriva om ngt viktigt.

I helgen var ja i Jkpg. Har helt glömt å skriva om det efter allt som hänt. Ja hälsade på Elin och det var underbart! Massa god mat och dricka, loppis och mycket snack! Va ute i lördags och retade upp två bröder i en diskussion om politik och invandring så de gav upp (enl. oss) och drog därifrån mitt i en mening. Elin blev förbannad å skrek efter dem vad fega de va å sen gick vi hem, delade på en påse chips, kände oss som världsmästare i feminism och retorik och sen somnade vi. Lite loppis som sagt och korten ser ni nedan. Tack för det!

Har även bakat idag. Hallongrottor och chokladsnitt. Älskade Helenas hallongrottor från midsommar å cravingsen har ej lagt sig ännu. Mina va dock ej lika goda men är i en likadan burk (dock storleken mindre).

Idag har jag snart klämt en hel säsong sex and the city. Nu några till innan jag somnar med min magont och det faktum att jag lagt på mig ca 2 kg fett sista veckan. Känner mig vacker...



Överkast! 45 kr



Två kuddar, så 50-tal à 10 kr.



Hallongrottor. Den kaka som man (någonstans, minns ej var) utsåg till den kaka man ska servera på internationella kvinnodagen för att den bäst symboliserar kvinnan.. Eh..



Och avslutningsvis en brun kaka som symboliserar sig själv: Chokladsnitt!

Nu ska jag fortsätta ha ont i magen å klämma SATC-avsnitt. Sov väl ni andra!

Inga kommentarer: