Försättsbild

Försättsbild

tisdag 9 mars 2010

Mästarnas mästare

är verkligen mitt favoritprogram på SVT. Det är en sjukt bra produktion som innehåller det mesta. Är man en gammal sportnörd som jag är så blir det extra härligt och det är få avsnitt jag inte har fällt en tår till. Förra året gladdes jag verkligen då Per Elofsson vann, även om jag gärna sett en tjej som mästare. Malin Moström var ruskigt nära. I år har jag ingen riktig favorit men Louise Karlsson och Brolin ligger bra till hos mig + Armand. Louise för att hon e sjukt duktig och kommer från Uddevalla så har liksom alltid hållt på henne. Brolin för att han verkar sjukt mysig (against all odds!) och för att han verkar så trevlig och faktiskt överraskar och gör otroligt bra resultat. Sen gillar jag Armand, för att han e så go... Den jag tycker minst om är Patrik Sjöberg. Eller tycker om och tycker om men han är den som jag minst unnar en seger. Jag tycker mest att han sprider dålig stämning och driver och skojar på alla andras bekostnad än sin egen. Var iofs mest då Holm var kvar som han körde den stilen.. Programmet är kanske för litet för två höjdhoppare på en gång..

Idag satt jag och Pia ute på lunchen. Det var helt undebart! Solen riktigt värmde! Våren är verkligen min favoritårstid. Jag blir liksom mer och mer mig själv och det känns mer och mer som om det finns en anledning och mening med allt. Så allt kan bara bli bättre!

Jag har en skiva som är väldigt mycket vår för mig. Det är med Jennifer Brown. Lite konstigt, för hon är verkligen ingen av mina favoriter. Men en av hennes första plattor - Vera - är super. Särskilt den extra-skiva som kommer med där hon gjort typ 6 akustiska versioner på sina låtar. Den skivan är minnen, sol, Linköping, glödje, känsla, sand mellan tårna och allt annat som gör mig glad. Köp den! You won't regret it!


Inga kommentarer: