Försättsbild

Försättsbild

måndag 3 januari 2011

Ett oväntat och roligt loppisfynd....

... är detta skåp:




Det har varit med mig i snart fem år tror jag. Jag köpte det på Hjärta till hjärta i Linköping under min studietid. Jag hade gått och kollat på det några gånger men aldrig riktigt öppnat eller kollat så noga på det. Jag tyckte mest att det var mysigt och sött för att det var så litet och sött, nätt liksom, för att vara ett skåp. Så en dag så satt ett "Halva priset-märke" på det. DÅ var det dags och kolla lite närmare. Så jag öppnade dörrarna...





... och det såg ut såhär... Med ett märke på där det stod:




"Syhörnan, inreg. varumärke, patentsökt"

Skumt tänkte jag.. Bara en stor skiva som möter en, med metallpinnar på... Så jag fortsatte öppna...



och insåg att detta var underdelen på ett bord som man kunde fälla ner så att det blir som ett bord som sticker ut från skåpet. Smart! Kanske en gammal husmorsnödlösning då man inte hade så gott om rum men behövde någonstans att sitta och sy. Jag har den inte som syhörna som ni ser. Här tjänar den istället som bar (c:

Det var mitt absolut mest oväntade och roligaste fynd!




Nu en utmaning till er alla där ute: Vilket är ert mest roliga och oväntade loppis-fynd?!

(Hade tänkt lägga ut detta lite senare idag, typ på tisdag morgon men tänkte ge en liten liten hint om vad jag menade med ett lite roligt och oväntat fynd (c;  Nu har ju klockan passerat midnatt så det får ju räknas som en ny dag iaf)

Inga kommentarer: