Försättsbild

Försättsbild

lördag 2 april 2011

En liten uppmaning...

... vill ja ge idag innan ja lägger mig.

För mig har det varit väldigt lätt att tro att jag är odödlig. Att det här med död och sjukdom det finns så mycket längre bort. Det gäller inte mig. Det kan man tro så länge livet rullar på, så länge man själv och personer i ens närhet mår bra. Sen kan saker hända. Som får en att tänka mer på döden. Jag är livrädd för döden. Det har jag inte varit tidigare men senaste året har jag verkligen blivit det. Det finns så många saker jag vill hinna göra. Framförallt vill jag känna att jag lever när jag nu gör det.

Sen finns det sjukdomar. De senaste åren hör jag om fler och fler människor som blir sjuka. Då gäller det ofta cancer. I olika former. Det spelar egentligen inte någon roll om du har levt ett "hälsosamt" liv eller inte. Alla kan drabbas, ung som gammal. Det enda sätt som man kan "räddas" från det är att bidra till forskningen. Till att människor faktiskt kan komma på något botemedel. Och i Sverige är vi duktiga på forskning. Men de behöver pengar. De är beroende av privatpersoner och deras givande. Vill du hjälpa till med det? Gå hit isåfall.

Gör något.



Inga kommentarer: