Försättsbild

Försättsbild

måndag 13 juni 2011

Alla har vi väl våra sätt...

... att pensionsspara. Eller hur? Eller inte.. För mig är detta ämne högst aktuellt med tanke på att jag bara har en vecka kvar i arbetslivet - för denna gång. Sen blir jag ju som jag tidigare nämnt arbetslös. Igen. Skönt. Är trött på att börja nya jobb, komma in i det, få fina referenser och sen tvingas sluta på grund av pengar. Men detta har jag ju skrivit om tidigare. Men... Jag har en plan. Igår kollade jag igenom alla lärarjobb som fanns på Platsbanken och det fanns fyra som jag kan söka. Dock är endast ett av dem chans till fast jobb. Trist. Får se hur jag gör. Men... Planen som jag har för att ha mycket pengar när jag blir gammal är att samla på mig så mycket porslin som möjligt. Känns detta igen? Jag tänkte väl det!
Vi har väl alla hört Sokrates gamla talesätt: "Flest koppar när man dör vinner". Jajjemen.. Så vad har jag inte gömt inne i garderoben...? I en gammal COOP-kasse?



Vi får kika närmare...



Mönstret är bekant... Är det inte...



Fallande löv! Av Stig Lindberg! Den som var så svår att få tag på förra hösten/julen?!?!



Jajjemen! Hela 10 förpackningar = 20 muggar splitter nya skönheter, färdiga att användas! Underbart! Där har jag iallafall till en månad som fattig pensionär... Galet.

Inga kommentarer: