Försättsbild

Försättsbild

måndag 6 februari 2012

Spisa ribb, Berså, Adam, Stina, Eva, Röd Aster, Greengate...

... och en massa annat porslin är sånt jag drömmer om på nätterna (nästan). När jag på andra bloggar läser om hur de fyndar tre Berså-koppar på ngn lokal loppis så börjar jag nästan gråta.. Av ren och ond avund.. Det är sant! Jag som redan har mängder med porslin får liksom inte nog.. Och jag funderar och fantiserar om vilka dekorer som passar med vilka och hur jag ska få ihop det... Och vilka uppläggningsfat jag ska använda och vilka fina kakor jag ska lägga där så att det blir vackert.. Jitterbuggare... Det är det senaste nu. Så fina och sååååå goda! Jag behöver hjälp. Jag behöver göra något åt all min inspiration och alla idéer. Åt mitt kakbakande och åt att jag älskar färg, form och gamla möbler.. Men vad? Och hur vågar man?


Och det är flickan som äger bloggen som har skrivit brevet..

1 kommentar:

form55 sa...

Gråter jag jag inte, men tänker - hur sjutton är det möjligt?? När man är van att, om inte sådant försvinner innan någon dödlig får möjlighet att köpa dem så är det någon som nyper den på sekunden efter att ha stått 2-3 timmar i kö. Men jag rekommenderar att satsa på max 2-3 serviser. Har haft Adam och Spisa Ribb men sålt av allt sådant.
Man får testa sig fram när det gäller gamla möbler. Till slut vet man vad man bara vill ha, men under tiden hinner man ändra sig både två och tre gånger.