Försättsbild

Försättsbild

fredag 13 juli 2012

En av de sista dagarna...

... hemma åkte vi till Wandels Handel mellan Brålanda och Mellerud. Man svänger av i Erikstad och följer skyltar mot Grinstad. Jag har bara hört talas om deta ställe tidigare men aldrig varit där. Så nu blev det av.

Det var fullt av saker!


Överallt....


Både möbler och porslin..


Priserna var väldigt varierade. Mycket tyckte jag var tokigt dyrt. Andra saker helt rimliga.. Och letade man ett tag kunde man ju göra fynd också! Jag hittade t.ex. 10 stk djupa Cuba-tallrikar i gul färg för 300 kr. Helt rimligt! Men de fick stå kvar... Något fynd då?  Ja, jag hittade ett och mamma ett. Hon en tomte som hon köte för 30 kr som brukar kosta betydligt mer. Och jag en...


Fuga (Orrefors) ishink i helt perfekt skick! Priset då? Ja, jag fyndar ju bara så 35 kronor gav jag! Prima Ballerina!


Inga kommentarer: