Försättsbild

Försättsbild

lördag 29 december 2012

Jag längtar...

... efter våren idag... Efter hur helgerna i Skövde var.. På våren. När jag hade plockat fram allt fint porslin i diverse olika pasteller och det bara var helt tyst... När vi hade vackra nejlikor/tulpaner i alla rum...
 
 
 
När det var ljust på dagarna och de senast fyndade loppisfynden stod på bordet, redo att diskas...
 
 
Morotskakan... Som vi åt i det där perfekta vårljuset...
 
Spetsgardinerna... Vårt mörkgrå sovrum. På nästa ställe ska jag ha ett mörkt grått sovrum. Ni vet i mörk cementfärg. Det var helt underbart! Lugnt, varmt, och passade till både retro och pastell...
 
 
 
 
Lampan som ja gjorde av en kjol...
 
Det är inte så att jag ångrar flytten hit. Det gör jag inte. Inte alls. Vi lever mer här. Är mer levande. Jag mår bättre. Men jag kan sakna det där lugnet, luften, det tysta... Det kommer nog här också, bara våren kommer. Det där ljusa, lugna. Våren...
 
Däremot så saknar jag närheten till min familj.. Till världens bästa Anna som bara växer...
 
 
 
 
... blir större...
 
 
...busigare...
 
 
 
 
... och mer och mer en egen liten förståndig person. Med en massa vilja. Ja.. en sån dag är det idag. Så... Så var det med det.

Inga kommentarer: