Försättsbild

Försättsbild

tisdag 5 januari 2010

Storstädning

har jag gjort idag. kom upp före halv tio (jippie!), åt en trist LCHF-frukost och läste tidningen. Sen tradera jag en del. Håller på å säljer av en massa kläder just nu. Känns så gott att bara bli av med det! Det tar dock lååång tid att lägga upp sakerna på tradera, men då första budet trillar in så är det klart värt det! När kontot fylls på och garderoben töms känns det ännu bättre!
Sen blev det dags för att dra mot Erikshjälpen och för att källsortera. Här i Skövde är det väldigt dåligt med sådana platser där man återvinner. Det är dumt. Det gör att det blir tungt och bära och nu då vi har dagstidning så blir det så himla mkt att lämna in. Men det är det väl värt, för miljön? Hur som. Väl på Erikshjälpen hade de rea och halva priset i hela butiken. Jag gav allt och kom ut med lite dukar, böcker och några assietter. Jag höll mig väldigt lugn måste jag säga.
Sen kom jag hem. Fortsatte tradera, ropade bland annat in en Fjällräven skaljacka för 300 kr! Det ni! Efter det drog jag igång och storstädade. Toka, dammsuga och våttorkade överallt så nu skiner lägenheten! Det är bara tulpanerna som saknas! -Håller med dig Anna (K), tulpaner är underbart. Ser så fräscht ut och lyfter ett helt rum. Mina favoriter är de vita (såklart). (c:
Här kommer lite kort på mitt pastell-frosseri! Som ni säkert har förstått så är det hyllorna i köket som liksom sätter the mood till vår lägenhet.. Just nu visar den massa koppar i alla dess färger. Dagen till ära blir det stora bilder, tror alla behöver lite färg! Påbilden längst ner ser ni mitt senaste loppisfynd. Kakburken i tre delar för ynka 37 kr inkl frakt. Jag har ju en gul (finns på bild 2), men kände att jag behövde en till. Den var dock i sämre skick än vad den såg ut på bilden trots att jag skrubbat och försökt fräscha upp den. Men, tror jag ska klä om den i vaxduk.. Kanske kan vara ngt. Så dyrt å köpa färg och måla.. Trist det där. jaja!












Inga kommentarer: