Försättsbild

Försättsbild

söndag 3 januari 2010

Vår

Jag gillar verkligen då det är såhär riktig vinter som det är nu. Man kan åka skidor, pulka, det råkalla har försvunnit och det är bara kallt och gott. Men så dimper H&M:s katalog ner i brevlådan.. Vårkatalogen.. Och då kommer de där längtanskänslorna efter lite varmare vindar, mer färgglada kläder och fräschare hudton... Vårens/sommarens katalog är också fullspäckad med min favoritfärg: Aprikos... Det är också mkt gammalrosa och sådär gammaldags färger, beige, rosa... Känns naturligt på ngt sätt... Det bästa är ändå materialen... Det finns mkt mer bomull att välja på, inte alla konstiga mixar med akryl som bara får mig att känna mig som en klimakteriekossa. Känns dock konstigt. Tiden går så hima fort hela tiden. Hade jag haft ngt jobb nu i höst så hade jag nu avverkat den tuffaste tiden på året - hösten - och haft den bästa terminen framför mig- våren. Då hade det verkligen känts som om tiden gick väldigt fort. Och det gör den ju.. Jaja..
Hur som helst så vill jag nu rensa bort allt rött och guldigt och införa vitt och pastell.. Även om det är vinter ute så kan man ju skapa lite vår inne. It's time!








Inga kommentarer: