Försättsbild

Försättsbild

måndag 12 april 2010

Lovers of the 50's

Jag vet att flera av er som läser min blogg är lika förtjusta som jag i 50-talet och den stil i kläder och inredning som fanns då. Då måste jag ju ge er ett tips. Kapp Ahls nya Vintage Stories-kollektion finns just nu i butikerna. Det är 50-talsinspirerat med en massa blommor och prickar- precis som det ska vara. Tänk er Greengate fast i klädform, eller Noa Noa, fast en tredjedel av priset.

Det finns en damkollektion och en flick/babykollektion och allt är mycket gulligt och romantiskt, vissa saker mer än andra. Hade jag haft en dotter hade jag handlat mig halvt medvetslöst så man får ju va glad att man knipt ihop benen. (c; En del accessoarer finns också.

Jag var inne och kollade in kollektionen IRL idag efter jobbet och lyckades - som alltid nu för tiden - få med mig en klänning hem. Den var blommig och prickig, allt i ett (se nedan).. Och en liten sminkväska och ett solglasögonfodral.. (c: Ska man va fin får plånkan lida pin eller vad var det?








Inga kommentarer: