Försättsbild

Försättsbild

lördag 13 november 2010

Dagens fynd blev

En blus, en flanellskjorta, två tallrikar, ett stycke tyg och en stor julduk i linne. Allt gick på 117 kronor. Jag är nöjd! Kort kommer senare! Fyndar alltid då jag är här hemma. Hysterin på Erikshjälpen i Vänersborg har nått nya oanade höjder. Det är hur mycket folk som helst, trots att vi var där ca. två timmar efter öppning idag. Lite galet. Oavsett så hittar jag alltid något.

Annars så satsar jag mer på större inköp nu. Kollar hus så jag snart drömmer om hus på nätterna. Vill ej bo kvar för länge i Skövde men skulle kunna tänka mig att ha ett hus ett tag där. ett lite mindre. Ett projekt, så jag har lite mer att göra, mer yta att inreda, något nytt bara. Kollar både året runt bostad och sen ngt mindre, typ sommarstuga i trakerna hemmavid. Får väl se vad som händer. Det är inte många hus jag gillar. Nu är det ute ett på hemnet som jag ser potential i. Charmigt. Inget drömhus men potential finns. Det är i tegel - inte det snyggaste jag vet direkt, men det är praktiskt! Så det är jag lite sugen på. Får se vad som händer. (c: Hus är dock något som jag måste köpa på "loppis". Aldrig att jag skulle köpa ett nytt hus. Not my style. At all.. Känns så opersonligt. Kanske praktiskt och förhoppningsvis fräscht, men trist.

Nu blir det snart oxfilé och vin! Gott! Trevlig lördagkväll på er därute!

Inga kommentarer: