Försättsbild

Försättsbild

söndag 29 januari 2012

Ett försök till loppishelg...

... blev det denna helg. Vi gick ut hår igår, gick upp tidigt - för att vara oss en lördag och så drog vi till Falköping. Men vad blev resultatet? Nej, nej, inte några större inköp utan följande:



Två krukor, en som jag köpte på Myrorna dagen innan för 5 kr och en i Falköping för det samma. Har redan två i storleken större, såldes på Blomsterlandet i våras... Eller om det var ännu längre sen?




Halva priset hade de på dukar! Så det blev denna för en tia och två vita virkade runda. Fortsatte till Kupan i Falköping men inget. Sen tillbaka till Skövde för att gå på en loppis som annonserat om att de skulle stänga. Men nej. Dyrt och smutsigt. Så sen Gengåvan...



Ett par gardiner för 45 kr. Söta...

Även idag försökte vi. Vi drog till Loppis Tidan, men blev det några fynd? Ja, några, men oväntat få.. Kort kommer någon annan dag för har ej hunnit packa upp det än. Har haft för mkt annat att pyssla med.

Så kort och gott kan vi säga att jag behöver göra några riktigt bra fynd för att få igång glöden i loppandet igen. Det har varit för trist nu ett tag. UR FAS!

Appropå surdegen så är det då kört med den jag satte i början av veckan. Jag drog till Karlstad torsdag-fredag och glömde säga till E att ta hand om den.. Så när jag kom hem var den.. Grön... Får starta någon annan gång, men tar fortfarande gärna emot tips på hur man startar och hur man håller den vid liv samt recept!

I Karlstad var det kurs. Den ger mindre och mindre måste jag säga. Aldrig några svar, bara en massa diskussion. Besviken. Men jag och Eva drog en sväng till IKEA innan vi rattade hem i mörkret. På IKEA köpte jag nya vinglas som vi kan köra i maskin - yes! Annars har vi finvinglas som vi tar fram när det ska va lite tjusigare. Nu har vi haft "vardagsvinglas" men de rymmer så lite så detta var ett finfint inköp!



Lantliga! 8 stk blev det och för 9 kr styck kan man nästan kalla det loppis!




Inga kommentarer: