Försättsbild

Försättsbild

tisdag 16 februari 2010

Snygg, eller söt?

För några år sen.. Ja, rätt många faktiskt när jag tänker efter, så funderade jag mycket på vad jag ville att folk skulle säga om en.. Ni vet, ibland då man snackar med ngn som ska beskriva ngn annan, och de t.ex. säger:
"Jamen du vet, hon den där blonda, med de stora ögonen och armarna som liksom hänger lite sådär skumt".., eller:

"Hon det där lite runda knubbiga tjejen med de stora ögonen", eller:

"Hon den där bohemen med trasiga byxor som har obefintliga vader"... osv... Ja, ni vet...

Ett tag så funderade jag på vad folk sa då de beskrev mig.. Jag funderade på hur jag ville bli beskriven och på hur jag beskriver andra... Märks det vad jag tycker om folk bara genom att jag säger en mening t.ex... Man väljer ju sina ord.. Och ibland så kommer väääldigt mycket av ens tankar och känslor ut lite för fort, trots att man inte menade att visa det så tydligt...

Jag vet att jag satt å snackade en del med några gamla tjejkompisar och också med killar om man helst ville bli kallad snygg, söt, vacker eller vad det nu kunde vara. Sexig. Vi kom väl fram till lite olika saker. Söt kunde vara bra, så länge det mest handlade om utseendet och inte om personligheten.. Det kunde uppfattas lite mesigt.. Samma sak som "snäll".. Vill du bli beskriven med ett ord och det ordet är "snäll"? Ja, kanske.. Kanske inte. Är det olika för tjejer och för killar? Är det kul att vara kille och vara söt? Eller vacker? Snygg?

Vad vill du bli "kallad"/ "omnämnd" som?

Ja, jag vet inte.. Idag är jag glad om folk inte säger "hon den där gråhåriga tjejen som jämt ser så trött ut och har ett omöjligt jobb". Så skulle nämligen jag beskriva mig själv idag. Livat.

Vad

Inga kommentarer: