Försättsbild

Försättsbild

torsdag 6 maj 2010

Bitterfittan

Ja. Så är det. Inte jag. Nej, nej, utan en sur bitterkärring! Såhär var det:

Jag hade läst om en ny loppis som hade öppnat här i stan. Den ligger en bit utanför så jag tog bilen till jobbet och drog iväg direkt då jag slutat. På loppisen blev det inga fynd men åkte iväg och hämtade en stor tvättkorg som jag köpt på en annan loppis men lämnat kvar där i tisdags... Ja. Hur som. När jag väl kom hem och parkerade bilen så hoppade jag ut (hävde mig ut är mer rätt.. Bilen är vääääldigt låg. Tänk er en elefant som kommer ut ur ett centrifugprogram) och kollade hur nära trottoaren jag var.
Jag kör alltid barfota, eller iaf utan skor. Jag tycker det är bättre, får bättre känsla och inte stora skor som är ivägen. Dessutom har ngn sagt att den personen läst att det gör att man brukar mindre bvensin, hur nu det går ihop. Anyway. Då kommer det förbi en surkärring med sin fula skithund:
-Nejmen! Kör du utan skor?
-Ja, jag tycker det är skönast! (svarade jag på ett mycket trevligt sätt).
-Ja.. Du får akta dig. framförallt är du en stor trafikfara för dina medtrafikanter...
-??????? Jag blev helt paff och satt bara tyst. Jag trodde ju kärringen skämtade.. Hon fortsatte babbla:
-Ja, det säger jag! En person som kör utan skor är en mycket dålig bilförare! Det säger jag! Sen var hon borta. Fegkärringen hade inte ens mod att stanna kvar och säga vad hon hade på hjärtat. Jag var helt chockad men var ju tvungen å ställa bilen. Sen tog jag på mig skorna och sprang efter kärringen för jag var så himla arg! Men hon var väck.
Nästa gång som jag ser henne ligger hon RIKTIGT risigt till. Konfrontation!

Vad är det för fel på folk?!?! Varför är hon så himla bitter så hon bara vill ösa skit över första bästa hon träffar?

Antagligen var hon väl avis på att jag så himla smidigt (tänk elefanten) välte ur bilen. Kärringjävel.

Ja.. Det var det.

Nu kommer lite bilder på dagens loppisfynd och på några fynd jag glömde fota från helgen.




De närmaste kaffekopparna är nya. Tre stycken. 5 kr styck från loppis på Kinnekulle.




Gammal designkanna. Lock saknas men gillade färgen plus att mamma hotade mig med stryk om jag inte köpte den. Nejdå.. Det gjorde hon inte men hon sa att om inte jag köpte den så skulle hon ändå köpa den å ge den t mig. Vissa chanser får tydl. ej gå förbi (c; 10 kr



Ketchup och senapflaska! Riktigt 50-tal! à 5 kr



Grön kudde från dagens runda. Fin va?!?! Helt underbar! 15 kr



Två utedynor à 20 kr styck. Blir perfekta att sitta på på golvet!



Vas. Den bara skrek att den ville fyllas med vitsippor så det fick jag göra! Lite dyrare än allt annat: 35 kr.

I övrigt är det bra. Har kommit igång bra med träningen nu igen - springa. Det som satt lite käppar i hjulet - inte hindrat mig men som varit lite besvärligt - är att jag fått ngn slags nack/ryggspärr igen. Får det typ 4 ggr per år. Då är det som om ngn nerv kommer ikläm och det spirrar ut i armarna.. Men har ej gett mig. Voltaren och sjalar så ska jag fixa det med. Det enda som känns tufft just nu är den där jävla kärringen plus att jag nog måste sitta på buss i 3,5 timmar imorgon bara för att ta mig hem till Brålanda.. *suck* Målet är dock roligt: DOP! Och jag blir därmed Gudmor (c:

Inga kommentarer: