Försättsbild

Försättsbild

tisdag 25 maj 2010

Hemma!

Nu är jag hemma igen!
Resan blev mycket varmare, mer solbränd, mycket, mycket dyrare, mindre vinig, mer mat- och godisig och badig än vad jag trott. Allt har varit bra och jag vill inte jobba imorgon. Jag vill ha mer semester (c: Vi har sett ortoligt vacker natur och det har varit tipp-topp-väder alla dagar och vi har till och med solat och badat. Emil blev såklart pepparkaksbrun typ direkt. Jag blev röd. Tänk er fyra nyanser av rött så har ni mig. Vi hade knappt planerat ngt och hade bara bokat hotell första natten. Big mistake.. Det är ju pingst nu. Något som vi glömde eftersom vi inte hade någon röd dag då vi var borta. Detta hade dock inte fransoserna glömt så alla drog till södern, tog in på i stort sett alla hotell och alla körde samma väg som oss. Och som de körde sen! Oh my god, jag säger då det.. Men Emil rattade rätt och bilen höll sig hel. Bilder kommer någon annan gång då jag orkar.

På flyget hem så läste jag en bok som jag lånat av Gullan på jobbet. Jag började igår kväll och läste klart den på flyget. Eller läste och läste. Jag hulkade mig igenom flygningen över Alperna och inget blev bättre av den vackra utsikten. Boken heter "Skynda att älska", av Alex Schulman. Den handlar om hans relation till hans pappa som var rätt gammal då Alex kom till världen och om hur han reagerade på och efter faderns död. Det var en väldigt bra låt och jag trodde aldrig jag skulle bli så berörd som jag blev. Läs den. Den är verkligen värd det!

Inga kommentarer: