Försättsbild

Försättsbild

tisdag 6 juli 2010

God mat!

Igår var en slappdag fast ändå inte. Sjukt stressigt på jobbet med fem nya deltagare som skulle introduceras plus att Af kom på besök och hade med en potentiell ny deltagare samt samtal om två som redan går hos mig. Till det tre diskussioner om nutidsorientering på 30 min var så va rätt körd... Ingen löpning fast att jag alltid ska det på måndagar... Jag kom hem, lagade mat, väntade på att Emil skulle komma hem, åt... Sen såg jag drygt 10 program Sex and the city, åt två kexchoklad och sex after eight och drack en halvliter te... Yeaaaaaah... Not..  Ja orkade inget mer än å äta och det med god aptit.

Här e maten jag lagade, lägg märke till att det är de nya loppisfynden som använts!



Det blev nötbiff med kapris, sallad med dijondressing - sjukt gott! Plus vatten med riven rabarbewr i. Jättegott!!!

Testa dressingen förresten, sjukt gott och lätt, alla mått e ungefärliga, ja bara blandar det som finns hemma:

ca 2 msk creme fraiche - fetaste såklart
drygt 1 tsk dijon
lite olja, äpplevinäger, citron, massa peppar och lite salt. Blanda till rätt konsistens och häll EJ på salladen förrän precis innan ni ska äta.

Idag: jobbat, sprungit, sen snabb dusch och iväg t en polare t Emil för å kolla matchen. Ville hellre att Uruguay skulle vinna. De har snyggast spel(are).

Fina blommor tillsammans med loppisfynd!



Nu sova!

Inga kommentarer: