Försättsbild

Försättsbild

söndag 4 juli 2010

Loppis och auktion i Ullervad

... och vilken dag det blev! Det dyraste blev korven och hamburgaren som vi köpte för att orka med loppis och auktion. 110 kronor senare kom jag ändå hem med fint porslin, vispskålar, ett täcke, en fin glasskål med lock, en tröja, matta samt säkert något jag glömt. What a day.. Den inleddes med en god frukost...



... och avslutades med lite sill och saltgurka.



Sen vi kom hem har jag tvättat och städat. Jag slängde in mattan i tvättmaskinen och även täcket men allt gick bra. Så nu luktar det gott!

Kort på alla fynd kommer här:



Burk av Erik Kold, mkt sliten






Ett kaffefat samt assiette, Emma, desig Paul Hoff. Har mkt i den servisen sen förut. Synd att jag ej hittade koppar bara, det har jag bara en.. Håll utkik!



Täcke. Ska användas till sommaröverkast i gästrummet... Tror ja.. (c:



Köpte de två mindre. Har tre (!) större sen tidigare. Älskar färgen!



En blåvit duk.. Tokar här över tvättkorgen..



Godis/sockerskål



Trasmattan som torkar i fönstret.. (10 kr)



Två assietter, Johnson Bros..


Till detta köpte jag ett fat, två krukor, en vispskål (Rosti) samt en vit omlottröja.. Allt för dryga hundralappen. Perfekt!

Inga kommentarer: