Försättsbild

Försättsbild

söndag 14 augusti 2011

Hemma igen...

... efter nästan en vecka i Skåne. Vi åkte Västkusten ner, sen hängde vi i Skåne för att försöka få en uppfattning om området, turistade, tältade, pratade, åt, besökte flera städer, strosade... Ja, ni vet. Vi skulle eg. kommit hem idag men ngt är fel på bilen så höll tummarna för att den skulle hålla hem och så drog vi nerifrån Simrishamn igår. Skönt å va hemma på ett sätt, men vilket landskap det var! Där skulle jag lätt kunna tänka mig bo! Lite därför vi åkte dit också. Reka lite...

Får berätta mer sen kanske men tänkte lägga upp lite bilder på sånt som inhandlats under resan. För många av er som följer bloggen är det ju ändå det som ni tycker är mest intressant (c;

På en fin antikaffär inhandlades detta tjusiga fat av dansken Björn Wiinblad. Jag såg det, tog tag i det, och bar runt det i ca en halvtimma innan jag till slut köpte den. Why wait? undrar ni kanske? Priset. Jag är ju itne så van att handla något som kostar mer än 3o kronor (c;, och denna kostade 350 kronor. Men efter ett tag slog jag ändå till. Gick liksom inte att avstå, tyckte den var så läcker! Vad tycker ni?






Vilka detaljer! På denna ska jag ha äpplen liggandes i höst!



Äpplen.. Eller päron...



Tjusigt!


Appropå äpplen så var vi inne i en liten och mysig inredningsbutik i Ystad (Anders, du hade rätt: Jag älskar staden!). Där hade de 50 % i hela butiken så jag köpte denna för 175! Inom en snar framtid hoppas jag att vi kan lägga vantar och ben på ett litet hus. Där ska det självklart finnas ett äppelträd och då ska jag ta med denna söta korg ut och plocka in några för äppelkaksbak!





Ännu ett fynd blev det, och det ett riktigt fynd! En Nuutajärvi-vas/kruka som jag tidigare skrivit om bland annat här och här, och någon annanstans som jag inte hittar nu. Denna har dock en annan form än de tidigare:





Den är lite vidare än de andra jag har (en vit, en blå och en svart).



20 kronor fick jag ge! Jag är nöjd! Krokus heter de tydligen!

Det var det för nu. Nu måste det röjas upp här!

Senare lägger jag upp lite bilder på Pigg -tallrikar, ifall någon är intresserad. Har 8 stora mattallrikar!

Inga kommentarer: