Försättsbild

Försättsbild

lördag 19 december 2009

Allt möjligt

har jag att skriva om så vet inte riktigt var jag ska börja. Kom ju till Skövde igår. Här är det massa snö, väldigt kallt och vackert! Idag gick vi på Erikshjälpen och fyndade lite. Sen gick vi ner på stan å tog en fika och några vändor i affärerna innan vi båda (jag också faktiskt!) fick nog och gick hem. Sen drog vi vidare till Maxihuset där Emil provade snygga brillor och lånade hem några för påseende. Mkt tjusig blev han måste jag säga. Nästan bättre än iannan, om nu det är möjligt (c:

Sen har vi firat jul. Vi ska ju inte fira ihop så därför blev det lite jul idag. Åt en jätteliten jultallrik (prinskorv, ärtor och rödkål) och sen åt vi vanlig mat och väldigt vanliga efterrätter. Mys. Sen var det dags för paket. Emil verkade ha blivit nöjd med sina; myskläder, fjällrävenbrallor, en bok (som jag mest vill läsa själv egentligen - The Game) och en skinnväska. Och vet ni vad jag fick? Ett jättefint pärlhalsband! Jag har ju lite svårt för smycken och så. Använder det sällan så för mig är det ganska känsligt. Men detta var verkligen perfekt. Så jag är glad!

Några som inte är glada är väl de i Trollhättan.. Känns ju som om man måste skriva om detta lite (Saaaaaaaaaaaaaaaaaab-affären), som blivit lika lång som namnet Saab kan bli om man har god lungkapacitet... Kommer ju från trakten... Vet inte vad man ska skriva dock. Känns på ett sätt bra att de tagit beslut om det... Och på ngt sätt så tror jagatt beslutet är rätt. Iallafall om man ser till att så som det gick för företaget Saab just nu och som det gått de senaste åren så har det ju inte direkt varit någon guldgruva... Och vem vill/bör investera i ett sjunkande skepp? Om det hade varit ngn med visioner och som ville expandera och hade lite drömmar så hade det väl varit ngt att satsa på, men om inte... Njae... Varför? Jo, för att rädda de ca 8000 jobb som kommer påverkas av detta i T-hättan.. det är iofs en god anledning av någon i dagens läge.. Men ja... Svårt det där. För det kommer ju verkligen å döda stan på ett sätt, om ingen drar igång ngt nytt stort och det föds lite nya krafter och viljor och företagaranda och så... Men visst.. Tungt för staden och för alla som mister sina jobb... Verkligen tufft...

Idag har jag betalat sista räkningen till csn. Det låter kanske helt otroligt men det är sant. Anledning: Jag har gått in för det, jag tog inte fullt lån under halva studietiden och vissa tider tog jag inget då jag arbetade så mkt undertiden som jag pluggade. Så nu är det slut och det är gott. Nu är de pengar jag får in mina och enbart mina. Och det känns finare än finast.

Imorgon bär det av till Lidköping för lite bebiskläm och syster/svågerhäng. Ska bli kul. På kvällen ska jag å E på bio för att se den sista av S Larsson böckerna. Hoppas skådisarna anstränger sig lite i denna filmen (med undantag från Rapace - tycker hon varit bra i alla filmerna).

Slutligen ännu ett boktips. En bok som handlar mkt om familjer och om rätt och fel... Handlar mkt om det här med att föda ett barn för att man ska kunna ta dna (eller vad det nu är) från navelsträngen för att hjälpa ett äldre syskon. Det är dock en skönlitterär bok, så ingen faktabok. Har nyss kommit på bio också. Har ej sett filmen men läst boken som är bra. Den heter: A"llt för min syster" - av Jodi Picoult. Men varning för ett starkt slut...




(Bild från googles bildsök)
Ha det gott!


Inga kommentarer: