Försättsbild

Försättsbild

måndag 28 december 2009

Skidgalen!

.. har jag blivit! Åkte skidor igår å idag begav jag mig också. Dock lite sent. Det var helt svart så vissa sträckor såg jag itne så mkt. Jag och pappa har spårat bak där vi bor, på gärdena. Iaf så var det lite mörkt och väldigt kallt. Först så skulle jag testa en ny väg över ån som pappa hade gjort. Gick ju sådär. All snö han lagt i diket som skulle bära sjönk så jag stöp. Ren och skär tur att jag inte slog ut tänderna. Sen drog han hem. Sen tog skiddjävulen tag i mig. Hade tänkt åka typ 3 varm men slutade med sex. Det var helt underbart och nu är jag helt färdig! Underbart när det är såhär mkt snö och man får röra på sig på ett "riktigt" sätt!
Imorgon bär det kasnke iväg till Skövde.. Men det tar emot.. Så bekvämt å va här, ha skidspåret nära, och slippa känna sig så isolerad på ngt sätt.. Ska ju bli kul å träffa Emil å så.. men Skövde är liksom inte mitt liv.. Far from it.

Här e lite kort från julen:


Inga kommentarer: