Försättsbild

Försättsbild

fredag 18 september 2009

Prickmottagningen...

Då var det dags. Idag hade jag blivit remitterad till prickmottagningen jär i Skövde. Så tog mig efter mkt om å men iväg. Fick fixa en nytt patientkort och sen upp till mottagningen, betalade 80 kr och tänkte att detta tar väl ca 5 minuter.. Det brukar det ju göra då man få betala så lite. Fick träffa en väldigt trevlig kvinnlig läkare. Hon tog fram en liten kik-sak och bad mig lägga mig halv näck på britsen. Sen gick hon noga över hela min kropp och tittade typ på alla prickar... Efter ca 25-30 minuter kunde hon konstatera att "ja, du är väldigt prickig"... Sen fick jag vänta på en överläkare i ca 15 minuter medan jag höll på å frysa ihjäl. Senm kom en tysk(?)brytande kvinna in och sa ngt jag inte förstod till den andra och där och då bestämde de att en prick skulle tas bort. Men först: tadaaaa!!! Skulle jag iväg till ett annat rum där de skulle ta kort på mina största fläckar för att jag sedan ska på återbesök 3 månader senare för att se om de förändrats... Trodde det skulle gå fort men så började hon märka ut alla fläckar med en grön penna... Ca 10 stk på varje sida av kroppen.. Så jag var snart grönprickig... Nåväl. Det andra rummet... Två sköterskor kom in som skulle ta kort på min nakna kropp... Men då jag väl tagit av mig klänningen så sa de att "oj, vad jag var prickig" och så skulle de iväg å ta ngt barn emellan eller nåt. Jag fattade inget. Antagligen skrämde jag iväg dem med min kropp... Ja.. Tio minuter efter det kom en annan sköterska som började med att ta massa kort. Först helfigur från båda sidorna. Topless åt ena hållet å med halva rumpan bar åt andra.. Sjukt smickrande.. Sen tog hon tre kort/fläck...

Efter allt detta så fick jag gå tillbaka till första rummet. Där fick jag snabbt en spruta och sen tog hon bort en fläck med typ en borr eller nåt. Sjukt äckligt, så jag fick ett stort hål i axeln... Och där kommer jag få ett vackert ärr...

Två timmar senare = klockan tre, var jag lite groggy och sjukt hungrig med tanke på att jag inte ätit lunch. Så då cyklade jag och min tjusiga kille hem, eftersom att han flexade ut då. Löjligt, men blev typ generad av att se Emil i läkarkläder. Det var så sött (c:

Sen tränade jag. Har nog aldrig varit på ett så jobbigt medelpass. Sen kom jag hem, snackade med Linda och sattes in i senaste skvallret på förra jobbet. Sen gudomlig mat som Emil gjort och nu tv...

En tuff dag..(?!)

Gonatt

Inga kommentarer: