Försättsbild

Försättsbild

måndag 28 juni 2010

Det värsta med loppis...

Magknip har jag haft idag. Det kom på eftermiddagen och har inte släppt. Gör väldigt ont. Det försvinner då jag rör på mig så har tagit lång promenad och sprungit - och då känns det som vanligt. Men då jag sätter mig så gör det jätteont igen. Fattar inte vad det är.

Alla var lite sega på jobbet idag. Tuff helg tycks det. Jag hade en ny deltagare och det var fullt upp som vanligt.

När jag kom hem drog jag ner på stan en kort sväng. Sen hem igen, städade och fixade i ordning några ramar jag köpte på loppis förra veckan:




Frågan är bara vad jag ska ha dem - hallen eller vardagsrummet... Eller kanske köket...? Nu vet jag också vad det värsta med loppis är. Har iofs känt det ett tag men idag känner jag mig redo att sätta ord på det:

K L I S T R E T!!!


-ni vet - klistret som blir kvar då man dragit bort en prislapp... Då måste lacknaftan fram. Och den är fet och den luktar. Men sen... Sen blir det rent iallafall (c;

Fick ett mess från en gammal elev idag som jag ej hört av på ett tag. Då saknar jag verkligen att arbeta med ungdomar. Det där spontana.. Det gillar jag.

Inga kommentarer: