Försättsbild

Försättsbild

onsdag 30 juni 2010

Berguven is back!

Idag då jag sprang och var en bit hemifrån såg jag något lyfta från en byggnad på andra sidan vägen. Jag ser två enorma vingar.. Stannar, bara står där och blir väldigt nyfiken samtidigt som jag blir lite rädd av denna gigantiska varelse som flyger mot mig.. Jag ser att det är en fågel.. Ju närmare den kommer så fattar jag att det är berguven från i vintras! Chockad stod jag där och såg då den landade i ett stort träd över mig. Verkligen mäktigt!

Idag har jag haft besök av Lisa, Thomas och lilla Anna. Alltid lika kul. Började planera lite för vår kusinträff som vi haft nu några somrar i rad. Det började egentligen efter att mormor gått bort. Vet inte riktigt varför, men kanske fattade vi att man inte kan ta släkten för givet utan man måste kämpa lite för att ha kontakt. Så det började vi göra och nu ses vi minst två gånger per år iallafall. Tomteparad och sommarfest (c: I år är det min och Lisas tur att ha sommarfesten. Ska bli kul. Önskar bara man hade lite större lya så man kunde ha det hemma hos oss, men istället får det bli på torpet och så får man hålla tummarna för ett toppenväder (c:

Inga kommentarer: