Försättsbild

Försättsbild

söndag 1 augusti 2010

Back in business!

Nu var det längesen jaqg bloggade. Förra veckan var jag ju på torpet. Emil kom dit i fredags. Vi hade en solig dag så då åkte vi och badade. Sen blev det mest loppis, shopping, Göteborg, träning och en massa, massa regn. I torsdags var vi på E-hjälpen i Vbg. Har aldrig varit med om en så hemsk dag där. Det var fullt av folk, mest turister, danskar ochtyskar och det var riktigt slagsmål om grejerna. Vi gick dit lite senare istället och även då var det trångt. det blev dock några fynd:



Ett stort fat till de två som jag köpte på loppisen utanför Mariestad för några veckor sedan. (Det till höger är nytt). Lite kantstött, men för 9 kr tyckte jag inte det var så mycket å fundera på.



Ett svartvitt pärlunderlägg för 3 kr och ett stycke stuvbit för 12.




Tre små söta handblåsta (man säger kanske munblåsta??) smala glas à 5 kr. Tillräckligt höga för champagne också (c:

I slutet på förra veckan blev jag bjuden till Jkpg av Helena som skulle ha tjejmiddag på lördagen. Jag tänkte då slå två flugor i en smäll och hälsa på Ida och Niklas i deras nya fina lägenhet (bottenvåning på en villa i Bymarken, Jkpg). Så jag och Emil drog hastigt och lustigt från torpet och åkte först till Skövde för å packa ur, packa om å käka lite. På vägen till Skövde stannade vi på två loppisar utmed vägen och gjorde några riktiga fynd!





En orange plastbricka/uppläggningsfat för 20 kr och en glasvas/kruka för 40. Låter kanske lite dyrt men vet att den där svarta krukan är fin och värd betydligt mer så jag slog till! (Duken allt ligger på är fyndad på Hemtexrean till halva reapriset!)

UPDATE!
Krukan heter ”Krokus” eller ”Näppyläkulho” och är formgiven av Saara Hopea för finska Nuutajärvi (Notsjö) glasbruk. Detta berättar Benny Movarp som driver bloggen Porslinsbloggen. STORT tack för hjäpen!

På nästa stopp, utanför Vinninga så hade de en jättestor bagageloppis. Den skulle egentligen börjat tre såg vi då vi väl var framme, men vi var där två och regnet öste ner så vi frågade om vi fick handla och det fick vi!

Då köpte jag dessa:





Fem stycken mattallrikar från Rörstrand, design Christina Campbell. Tycker den är väldigt dramatisk och snygg. Har bara sett den på bild förut så detta var första gången IRL! Alla var i fint skick förutom en som var lite kantstött på undersidan (men så länge det är undersidan - vem bryr sig?). För dessa fem gav jag totalt 10 kr. Vilket fynd! Köpte även en ovalformad, rätt stor, spegel:



Riktigt retro och i fint skick för 20 kronor!

I Jkpg blev det även en del fynd plus en massa från rean! Köpte en hel del textil från Hemtex plus Åhléns.



Två fyrkantiga prickiga dukar från Åhléns à 20 kr.





En romantisk lampskärm slank ner från tändsticksområdets loppis 5 kr samt lite andra glas som jag ej bestämt mig för om jag ska ha dem eller om de ska ges bort. Därför inget kort (c:

Igår kväll gick jag och Ida till Helenas middag. Det var väldigt mysigt och en massa god mat!



Träffade två tjejer där som jag aldrig tidgare träffat. Allt blev så himla trevligt och helt plötsligt. Var klockan två på natten. Jag skulle sova hos Helena så då de andra dragit hemåt så satt vi uppe till halv fyra och pratade. Härligt med sådana kvällar! Man pratar och skrattar och lär sig mycket om sig själv och andra. Och bara den här känslan som man får ibland: När man totalt bara klickar med folk och allt är så trevligt! Lyckat!

Slutligen en äggkorg som jag fått av moster Karin  med en massa olika utseenden- Jag gillar'n!









För er som vill se Picasso-tavlan som jag skrev om förra veckan så finns nu en bild på den också i det inlägget!

Inga kommentarer: