Försättsbild

Försättsbild

lördag 7 augusti 2010

Förbannad Loppisrunda - med Picknick!

Hej.

Har ej uppdaterat för jag har varit så trött.

Var hos syrran i torsdags å träffade släkt från Norge. Smart som jag var så glömde ja min mobil där. Hämtade den idag och stannade på några loppisar på vägen.

Det gav lite fynd men dock väldigt slitna sådana:



Fyra koppar à 5 kr styck. Två från Gustavsberg: Verdi och Fleur samt  Rörstrand: Valentine och Upsala Ekeby (vet ej namnet, den rösa-svarta). Uppdatering: Koppen heter tydl. "Fyr", TACK till "Webrik" som lagt in en kommentar om det!

Hon ja köpte dem av sa att hon haft en massa mer koppar men att de sålt slut direkt. Ja har undrat lite vad det kunde va med tanke på att dessa är väldigt eftertraktade. Verdi har tyvärr en spricka i koppen och den från UE har en flisa som försvunnit från fatet. Men ja köpte ändå - billigt och sååå snyggt! Brickan köpte jag också, 15 kronor samt en likadan blå för samma pris - syns lite på de bilder som följer.

På en annan loppis kopte jag annat i dåligt skick:






Yes.. MArianne Westmans picknick. Väääldigt snyggt porslin men detta var i dåligt skick. Det var en djup tallrick som ej hade synliga skador på ovansidan emn en flis som försvunnit på undersidan. Den fick ja ge 5 kr för, de andra assietterna 2 kr styck. Skitbilligt - visst, men kommer ej äta på dem. De flesta har sprickior som fått fuktskador så de ser ut såhär:



Känns ju sådär å sätta fram på bordet... Så ja ska ha dessa till lyxiga blomfat eller för å slå sönder och göra smycken/konst av eller nåt... HAde svårt å gå ifrån dem så slog till slut till på dryga 10 kronor. I'm crazy.. Eh..

Annars är jag mest förbannad och irriterad idag. Främst är jag nog trött tror jag. Ska försöka få kraft å gå ut å springa nu. Ligger efter i veckoschemat så träningen måste invadera helgen detta veckoslut.

Nyss ringde min syrra och sa att jag glömt ngt hos dem - igen. Min jacka. Någon är tankspridd/stressad..

Inga kommentarer: