Försättsbild

Försättsbild

tisdag 31 augusti 2010

Slöseri eller lyx?

Idag började dagen med en lite längre frukost än vanligt, med gröt, knäckemacka, latte och tidning:



Sen rättade jag fem bokrecensioner och sen cyklade ja t sjukhuset för att ta bort några födelsemärken. De skar bort en och stansade bort en. Sprutorna gjorde ont men blir alltid lika faschinerad av det där... Att sprutorna liksom tar bort smärtan men inte känslan av beröring.. Tänk om piller kunde fungera så på själen också - det skulle va en storsäljare! Anyhow. Det gick bra men har rätt ont nu. Får ej duscha på två dar och helst inte röra mig för mycket för då går stygnen upp. Kommer ha ett snyggt ärr på 4 cm på ryggen men det får man ta. Ja har ingen aning om vad de tog bort för ja ser sällan min rygg. Personalen var jättetrevlig och jag känner mig alltid så väl mottagen där. Så ska det va!

Efter jobbet cyklade ja t E-hjälpen och köpte två örngott à 5 kr:



När ja kom ut till cykeln så hängde bakdäcket helt skevt. Ja visste att ja hade kört i glas på vägen upp till E-hjälpen, det låg näml sönderslaget glas över hela cykalbanan påväg dit. Men har aldrig upplevt att däcket bara hänger och slänger på det sättet. Vad skulle ja göra? det fanns en cykelaffär precis vid E-hjälpen så ja bar cykeln dit. Här ska tilläggas att det är en tung cykel...

Nu stod ja inför två val:

Alt 1: Lämna köpa en slang där. Lämna cykeln och hämta den om två dagar då jag får röra på mig och anstränga mig lite mer. Det skulle riskera att cykeln stod ute under natten - stöldrisk...
Alt 2: Lämna in cykeln, betala för arbetskostnad och slang men få det gjort...
Alt 3: Bege mig mot Biltema och köpa en billig slang... Sen fixa det någon dag senare men ändå tvingas lämna cykeln där...
Alt 4: Ta hem cykeln, anstränga mig för mycket för mina färska stygn, ångra att ja gjort det...

Gissa vad jag valde?!

Alternativ 2! Det ni! Det är första gången jag har betalat för en arbetskostnad som jag faktiskt hade kunnat fixa själv! Det är en sån sak som gör Emil (sambo) stolt över mig och som får min pappa att ifrågasätta om han är min biologiska pappa eller inte.. Men.. Det kändes som det enda smarta ja kunde göra idag.

Nu ska jag se filmen Precious.. Hoppas den är så bra som alla säger... Återkommer med ett utlåtande!


Inga kommentarer: