Försättsbild

Försättsbild

tisdag 21 december 2010

Jullov!

Äntligen! Kunde inte komma mer lägligt. Har haft två veckors semester på snart ett år så det var dags! Känner mig helt slut. Nu är klockan strax efter halv två också och jag har just rensat avloppet i handfatet. Sjukt äckligt. Innan dess (obs! inna, ej samtidigt!) så bakade jag sju sorters kakor. Så nu kan julen komma. Anytime now! Anytime...




Har slått in alla paket och tror jag är färdig med de flesta inköp. Imorgon kommer mina föräldrar å tar mig hemåt dal för lite firande. Ska bli skönt - om lugnt vill infinna sig. Är lätt att jag blir rastlös där. Finns inte så mycket att göra förutom att vara ute = fysisk aktivitet eller att hitta på något inne. Hoppas på att hitta någon bra bok som jag kan läsa (har någon twilight-serien att låna ut och som bor runt hemma?!). Kommer nog inte orka åka skidor i första taget. Får bli när kraften kommit tillbaka.

Igår firade jag och Emil jul med trerätters så långt från julmat man kan komma. Jag fick Leilas bok a piece of cake och en resa till Rom! Underbart! Så nu blir det London, Rom, och Prag (bestämde det med tjejerna i helgen) inom ett halvår - framtiden ser ljus ut trots att manb lir ett år äldre och rynkorna blir djupare. Av mig fick han en tröja och boken Sumo om fotografen Helmut Newton. Båda blev väldigt nöjda så det var kul! Här är dukningen:



... och förrätten:



Nä, nu stupar jag snart. Måste verkligen sova. Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer: