Försättsbild

Försättsbild

måndag 13 december 2010

Vardagslyx

... Tidigare har jag skrivit ett inlägg om att det är detaljerna som räknas - här. Att små saker kan göra en väldig skillnad. En sån sak är att köpa lite gott smaksatt kaffe i en sån där härlig kaffe- eller tebutik som finns på de flesta ställen. Jag fick mitt första smaksatta kaffe av Anna då jag bodde i Vänersborg. Den och en smaksatt choklad och jag var i himlen! Så sen dess har jag fortsatt att köpa det lite då och då och dricker det så ofta jag bara kan. Helst på vardagarna för att lyxa lite. Det är väldigt gott!



Kopp Lagerhouse, assiett Linda (Rörstrand) och på den en hembakt engelsk fruktkaka. Så gott och så juligt!



Annat som lyxar till vardagen är ju blommor! Blommor och levande ljus!



Just nu har jag en massa hyacinter som luktar kanon! Jag älskar den doften! Vissa tycker de doftar för mycket men I love it! Många har börjat blomma och har fått både en och två blommor och håller på att välta. Därför har jag klippt av dem och har dem i en stor glasvas - lyx och härligt!





Inga kommentarer: