Försättsbild

Försättsbild

torsdag 2 september 2010

Falköping= Fyndchans

Idag var jag i Falköping för ett möte med jobbet. Det gick väldigt bra och alla gick mycket nöjda därifrån... Blev än en gång mycket överraskad över vilken fantastisk godhet vissa människor bär på.. Vissa saker människor säger är bara så avslöjande av hur de är och fick mig att lipa en sväng..

Efter mötet var jag mörbultad psykiskt. Skulle ändå inte hinna tillbaka till jobbet så beslöt mig om för att se mig om i F-köping. Med andra ord: Loppis...

Och vilka fynd sedan:

Ett täcke.. Som ligger i tvättkorgen.. Så det får ni se ngn annan gång...



Fem assietter från Karlskrona 1021/34.. Vet ej namn.. 25 kr för alla. Varför är det alltid fem förresten?!?!? Av glas och tallrikar.. Köpte alla sex stycken förr och så har en gått sönder?



Sju (!!!) koppar från Rörstrand med namnet: Rotunda. Underbart stapelbara och med ett pris av 35 kr för allt så kunde jag inte motstå..

Sen hittade jag två gigantiska kittlar. Först en och sen den andra. Kunde ej bestämma mig så tog båda (à 40 kr)... En står nu utanför dörren, fylld med lite rosor..




Den andra ser ut såhär...



Sen blev det lite annat också men ska ev. bli present så det visar ja  inte här (c:

Hur som helst en helt underbar loppisdag!



Inga kommentarer: