Försättsbild

Försättsbild

söndag 19 september 2010

Jag blir så ledsen...

... när man ser vad vi i Sverige har valt in i Sveriges riksdag. Bara att se SD:s valvaka får mig att må lite illa. Den ser ut, låter och innehåller argument likt en dålig svensexa...

Jag tycker att det är svagt av de andra partierna att de inte har tagit diskussionen innan valet. Nu står alla partiledare och säger att detta är synd och skam. Nu är det för sent. Sen när besegrar man "ondska" med tystnad? Som Martin Luther sa: Det farliga är inte de ondas ondska utan de godas tystnad. SD vinner många väljare bland ungdomar. (Har ingen källa till detta men det är vad som sägs under debatten och så som det sett ut i undersökningar). Därför måste de som är vuxna ta ansvar och ta en öppen diskussion där man kan slå hål på deras dåliga och falska siffror som inte betyder något och som framförallt vinkklas för att passa deras motiv.

Ser man vad som händer i Europa med förbud att bygga minareter eller förbud att klä sig så som man vill så blåser även de vindarna i Sverige. Sverige har aldrig varit ett prefekt land men att vi skulle få ett sånt här valresultat fanns bara i mina mardrömmar.

Blir också irriterad på de som inte har röstat. Hur kan man låta bli när man har anat vindarna innan valet? Vi har en demokrati i Sverige. Alla har inte det. Det innebär många rättigheter men också skyldigheter. Idag tycker jag att många av oss inte har tagit vårt ansvar. Det gör mig ledsen.

Inga kommentarer: